7 greșeli ale managerilor

7 greșeli ale managerilor sunt: (nu totul trebuie să fie multiplu de 5 sau de 10, nu?)

Nu fac strategii pe termen lung

Strategiile pe termen lung sunt importante din două motive:

Pe de o parte pentru a ști unde trebuie să ajungi cu firma într-un viitor apropiat. Nu reiau acum ideea de strategie, există aici.

Pe de altă parte, foarte important, pentru a organiza deciziile operative care nu trebuie să se confunde cu cele strategice. Din confuzia celor două decizii au apărut foarte multe greșeli de business, inclusiv falimente.

Nu fac planificare & bugetare sau BVC pe termen mediu și scurt

E mai mult decât necesar să-ți ții o planificare a costurilor și veniturilor și să nu orbecăi în întuneric. Trebuie să știi ce venituri țintești, de la ce clienți, pe ce perioade; ce-ți propui să faci cu banii, unde trebuie să se ducă, cât ar trebui să rămână pentru investiții și profit. Suplimentar, bugetul arată care este cantitatea și cifra de afaceri de break even, ceea este de o importanță covârșitoare. Am detaliat aici de ce este necesar să ai buget.

Nu urmăresc costurile

Chiar dacă există buget, foarte mulți dintre manageri nu mai urmăresc costurile care apar real, nu fac o comparație planificat / realizat, să vadă unde sunt față de bugetat. Dacă crește prețul la vreun furnizor, sau cresc salariile, ei nu văd impactul asupra firmei. Fiecare cost suplimentar, sau fiecare creștere de cost se traduce într-un profit mai mic. Iar dacă jocul tău este la 0 (nasol, dar poate n-ai de ales) orice creștere de cost te duce către minus. Vezi aici un material gratuit despre managementul costurilor.

Nu urmăresc prețurile și produsele concurenței

Ca să știi pe ce lume te afli (lume economică, desigur) trebuie să știi ce și cât acceptă clienții tăi să plătească. După logica asta, ar fi bine ca managerii să urmărească prețurile și produsele concurenței pentru a ști care este nivelul de acceptanță al clienților. Managerul ar trebui să ia prețul ca pe un element de ghidaj, nu ca obligație; alte firme au alte structuri ale costurilor și stabilirea unui preț în funcție de prețul concurenței este extrem de periculos.

Nu urmăresc profitul pe bucată, sortiment, grup

Este important să știi câți bani faci cu fiecare produs (sau sortiment de produse). Sau, dacă pierzi bani cu un produs, este bine să știi că pierzi bani și ce produs finanțează pierderea. Cel mai nasol este să pierzi bani fără să-ți dai seama; exact asta se întâmplă dacă managerul nu urmărește profitul pe bucată. Nu poți ști profitul pe bucată dacă nu știi costul pe produs. Profitul pe bucată apare din diferența dintre preț și cost.

Atenție defectuoasă a cash-ului

Veniturile și costurile trebuie să fie urmărite săptămânal. Banii neîncasați sunt bani blocați. Atât timp cât banii nu sunt în contul firmei și sunt în contul clientului, managerul nu poate dispune de banii ăia. Gândiți-vă că orice ban blocat (că e la client, că e în stoc, că e în produse nevândute) are un cost al banilor. Pe de altă parte, datoriile neplătite se rostogolesc, devin din ce în ce mai mari, ergo, din ce în ce mai greu de plătit. Urmăriți-vă, așadar banii de încasat și insistați să-i plătiți, faceți eforturi și plătiți datoriile cât se poate de la timp pentru a nu plăti sume mai mari.

Nu investesc (nu inovează)

Asta este una dintre cele mai mari greșeli, în același timp una dintre cele mai riscante activități. Investiția presupune o sumă mare de bani, al cărei efect se va vedea într-un viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat, deci incert. Pe de altă parte, fără investiții firma rămâne în urma concurenței; clienții devin pretențioși și vor vrea produse din ce în ce mai sofisticate și mai complete. Dacă concurența reușește să acopere această nevoie, atunci ocupă piața. Trebuie să fii printre cei care înțeleg clienții, cei care inovează produsele, și cei care fac investiții. Trebuie să fii game changer. Lumea se împarte în leaderi și followeri, iar concurența trebuie să fie follower-ul. Inovația, de multe ori, nici nu este atât de costisitoare pe cât parte din exterior. Ingredientul necesar (și, de multe ori suficient) este inteligența. Care nu se consumă prin folosire, ci se auto generează.

Acestea fiind spuse, vă doresc succes în business!