Cum stabilim prețul

Cum stabilim prețul – a fost o discuție pe un grup de facebook zilele trecute. De multe ori, pe gupurile de facebook apar comentarii care n-au legătură cu întrebarea, spre exemplu unora le-a plăcut sau nu produsul, dar n-au răspuns la întrebare, anume cum stabilim prețul. Au fost și câteva comentarii care au fost la obiect (cred că și ale mele au fost printre cele pertinente).

Felul corect în care ar trebui să fie stabilit prețul este următorul: în primul rând ar trebui să facem o calculație de cost. Aveți aici o metodă de calcul al costului, împărțită clar, pe etape. Opriți-vă la etapa 5.

Paralel cu calculația de cost, verificați (prin mijloacele pe care le aveți) cât ar fi dispuși clienții să plătească pentru produs. Aici sunt multe variabile: produsul le este util sau nu, este produs de elite sau de mase, modul de utilitate al produsului, concurența pe piață pentru produs, etc.

Ulterior comparați costul care v-a rezultat din calculația de mai sus cu prețul pieței. Este de bun simț, dar vă spun că piața validează prețul. Dacă piața nu acceptă prețul, orice am calcula noi, produsul va fi respins.

Dacă prețul pieței este mai mic decât costul care v-a dat din calcule, atunci aveți o problemă. De costuri, de cantitate, de acceptanță, etc. Trebuie analizat și revăzut.

Dacă prețul este mai mare decât costul și vă permite să realizați profit și cash, reveniți la metoda de calcul al costului și mergeți la etapele 6 și 7.

Cum stabilim prețul, așadar? În funcție de structura internă (care ne dă costurile) și în funcție de piață (care ne dă acceptanța).

Vă doresc succes în business!