Comparația costurilor și veniturilor a investițiilor

Comparația costurilor și veniturilor a investițiilor apar curent în viața de business. Cu cât investiția este mai mare, cu atât veniturile sunt mai mari. Dar, dacă cheltuielile au grad de siguranță destul de ridicat (pentru că ni le asumăm, acceptăm să le plătim și ne înțelegem cu furnizorii – de orice fel – asupra lor), veniturile au grad de siguranță mult mai scăzut. De aceea, atunci când avem investiții care au impact puternic asupra veniturilor, și avem venituri nesigure, este bine să aplicăm un sistem de sensitivitate: ce se întâmplă dacă veniturile scad?

Exemplu:

Pentru un restaurant sunt două alternative de local. Antreprenorul poate închiria un local pe o stradă ultracentrală a unui oraș (să presupunem Cluj – Napoca) cu 5.000 eur pe lună. De asemenea, poate închiria un local similar ca dimensiuni, dotări, etc. cu 3.000 eur pe lună pe o stradă perpendiculară, la 500 de metri față de primul local. Costurile cu chiria sunt evident mai mici în al doilea caz.

Costurile cu personalul, curățenia, vesela, igienizările, etc., sunt similare în ambele cazuri, adică 10.000 eur / lună.

Dacă ar fi să comparăm doar pe baza costurilor, evident că alternativa rațională ar părea alegerea celui de-al doilea local, costurile totale ar fi 13.000 eur lunar față de 15.000 în primul caz.

Dar, în cazul primului local, cel aflat în centru, pe o stradă pietonală circulată, se estimează o cifră de afaceri de 45.000 eur lunar; în cazul celui de-al doilea local, aflat pe o stradă perpendiculară, la 500 de metri față de primul, se estimează o cifră de afaceri de 30.000 eur. Costurile cu mâncarea și băutura sunt estimate la 40% din cifra de afaceri în oricare dintre cazuri (sunt aceiași furnizori).

Care ar fi alegerea Dvs?

Puteți vedea aici rezolvarea altei probleme de investiții

Puteți vedea rezolvarea pentru comparația costurilor și veniturilor a investițiilor, plus alte chestiuni care țin de analiza investițiilor, în cursul de management financiar compact

Succes în business!