Importanța calculației de costuri e clară prin evitarea greșelilor pe care le putem face: – vedeți slide-ul 14 din fișierul de slide-uri

Greșala de a nu prevedea achiționări neapărat necesare

Greșim în planificarea irațională, sau prin schimbarea greșită a funcționării. Avem greutăți datorate întreruperilor din producție datorită planificării eronate. Fără calculație de costuri nu putem ști care sunt achizițiile necesare și de ce sunt necesare. Banii se pot duce în direcții irelevante, după intuiție, nu după știință. Dacă nu știm costurile clare (și prețurile clare) nu putem ști câți bani ne aduce fiecare produs. Deci, nu putem ști ce produs să producem și să vindem cu prioritate (ceea ce este esențial).

Greșeli de calcul, erori de producție

Putem aloca costurile eronat (și se întâmplă lucrul ăsta). Vom avea costuri specifice ale unui produs care să fie alocate la general. Oricine care are o companie, oricât de mică și care are mai multe produse sau servicii știe de fenomenul ăsta. Sigur, putem zice că oricum sunt costurile companiei și că toate trebuie să fie acoperite, separarea lor este inutilă. Veți vedea ulterior cât de importantă este separarea corectă a costurilor, pe tipuri de costuri și pe produse. Fără să fiu dramatic, separarea, poate face diferența dintre prosperitate și faliment. Putem lua decizia eronată de a nu face un produs pentru că nu se pare prea scump (fără să fie) și de a produce altele pe care să le vindem cu preț sub cost.

Lipsa observațiilor întâmplărilor din economie

Aici mă refer la cerere, ofertă, dobânzi și creșteri de costuri, restructurări, deficite de management, etc. – compania pe care o conduceți nu muncește într-o bulă în care puteți controla totul. De fapt, din mediul economic puteți controla extrem de puțin. Și atunci este important să puteți simula matematic și să vă creați așteptări în ceea ce privește impactul pe care mediul economic o să-l aibă asupra companiei. Dacă guvernul impune un nou salariu minim (sau cer salariații), care va fi impactul asupra costului și prețului final al produsului? Dacă banca va crește dobânda la creditele pe care le aveți? Dacă furnizorul pe care contați dispare și găsiți altul mai scump? Care va fi impactul asupra costurilor? Și asupra prețurilor? Câți bani vă rămân? Etc.

Având în vedere importanța calculației de costuri și articolul anterior, vă sfătuiesc să vă faceți cost control.

Vă doresc succes în business!

Articole recomandate

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: