Calculația de costuri este esențială pentru companii. Dacă avem un sistem de calculație de costuri bine pus la punct, putem ști următoarele:

  1. Care sunt costurile fixe și care sunt costurile variabile ale unui produs (despre asta, o mică detaliere aveți aici)
  2. Care este cantitatea dintr-un produs pe care trebuie să o produc și să o vând ca să nu fiu pe pierdere – cantitatea de break even (într-un articol ulterior)
  3. Care sunt limitele în care pot să cresc sau să scad prețul astfel încât să fac față competitorilor, eventual chiar să conduc piața.

Așadar, ce răspunsuri ne dă calculația de costuri? – vedeți slide-ul 15 din fișierul de slide-uri

Decizie de preț

Ce preț minim trebuie să aibă pe piață un produs sau un serviciu, astfel încât costurile să fie integral acoperite? Foarte multă lume stabilește prețul în funcție de piață, ceea ce este fundamental greșit. Competitorii Dvs. vă intră astfel în companie și vă impun să luați niște decizii eronate. Foarte posibil ca competitorii Dvs. să vă dea impresia falsă că puteți pune un preț mare și produsele Dvs. să nu fie acceptate de piață la acel preț.

Dvs. nu știți dacă puteți vinde mai ieftin și cu cât (posibil să se poată). Competitorii Dvs. au, cu siguranță, altă structură de costuri și de produse. Iarăși dacă stabiliți prețul după competitori, este foarte posibil să vindeți sub cost. Sigur, ați putea obiecta că nu puteți vinde mai scump, că nu cumpără nimeni, ci ar cumpăra de la competitori. Corect, dar atunci ar trebui să vă revizuiți structura de costuri, pentru că afacerea este gândită să vă aducă bani.

Decizie de sortiment

Să știți structura de produse / servicii de produs și vândut astfel încât să câștigați cât mai mulți bani. Dar pentru a lua aceste decizii trebuie să știți prețul și costul fiecărui produs în parte. Nu estimări, ci valori exacte.

Decizie de procedură

Trebuie să știți metoda prin care vă veți vinde produsele și serviciile, astfel încât să câștigați cât mai mulți bani. Dacă clienții vin la Dvs. să le ia, este un cost, dacă trebuie să le livrați, este alt cost. Dacă competitorii Dvs. le livrează fără costuri suplimentare , atunci trebuie să fiți atent la structura de cost.

Decizie de externalizare sau de make or buy

este foarte posibil ca piața să vă ceară un anumit produs, altfel nu cumpără nimic (spre exemplu, clientul vrea să cumpere unt și cașcaval de la aceeași firmă, aceeași marcă). Dacă nu știți costurile pe produs, puteți lua decizia greșită de a produce un produs (care nu vă este familiar) cu costuri foarte mari în loc să-l achizionați de pe piață și să-l vindeți sub marca proprie; invers, puteți lua decizia greșită de a achiziționa acel produs când l-ați fi putut produce foarte simplu singur. În cazul unui departament administrativ (curățenie, contabilitate, etc.) în cazul în care știți clar care sunt costurile cu departamentele, puteți lua decizia de a externaliza o anumită activitate, dacă asta duce la scăderea costurilor.

Probleme ale planificării costurilor și controlului costurilor

dacă vă planificați și faceți simulări de costuri este foarte util să vedeți dacă sunteți pe linia de plutire. În cazul în care apar abateri, puteți vedea unde sunt aceste abateri și ce să faceți ca să le resorbiți și să vă întoarceți pe drumul corect – vedeți slide-ul 8. Dacă nu aveți aceste planificări, nu știți încotro vă îndreptați și nu știți ce efecte pot să aibă niște modificări de costuri asupra veniturilor firmei.

Sfatul consultantului este acela de a vă realiza rapid un sistem de calculație de costuri. Parcurgeți acest manual împreună cu slide-urile aferente și înțelegeți-vă cifrele din spatele afacerii. Dacă n-ați mai făcut acest lucru până acum, veți avea surprize majore când veți vedea pe ce se duc banii; veți putea vedea, înțelege și închide sursele de pierdere pe care le aveți și, eventual, veți putea valorifica potențialul de profit nefolosit în prezent. Altfel spus, veți câștiga bani.

Vă doresc succes în business!

Articole recomandate

1 comentariu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: