Cum facem să avem afaceri cu valoare adăugată mare? Este chestiune de strategie.

Orice afacere se conduce pe bază de cash. Cash-ul se obține dacă avem profit (veniturile trebuie să fie mai mari decât cheltuielile).

Profitul se obține dacă avem cu ce, dacă avem potențial. Trebuie să existe potența de a obține profit. Această potență se obține în cadrul unei structuri. Structura conține lucruri materiale (echipamente, terenuri, licențe, etc.) dar, mai ales, lucruri imateriale (know how). Este falsă credința conform căreia activele unei companii dau valoarea ei. Sunt companii care n-au active și valoarează sume imense de bani. Valoarea unei companii este dată de potențialul ei de a genera profit și cash.

Această structură este creată de oamenii din firmă. Tot ei sunt cei care trebuie să schimbe structura pentru a o potrivi mediului de business. După cum vedem, lucrurile se schimbă. Și se schimbă extrem de rapid. Sunt structuri, modele de business care erau perfecte în februarie și nu mai sunt în aprilie același an. Curba schimbării structurii trebuie să fie deasupra curbei de schimbare a mediului de afaceri (despre asta într-un articol viitor).

Structura este schimbată de oamenii care trebuie să aibă trei caracteristici: să vrea, să poată și să aibă voie. Sunt oameni care vor să schimbe ceva, chiar dacă au voie, dar nu pot. Aici poate să intervină consultantul. Sunt oameni care pot, dar nu vor. Le convine status quo-ul existent. Dacă ar schimba ceva, li se modifică sistemul de valori și pierd. Așadar, preferă să se scufunde și să tragă compania după ei. În final, sunt oameni care vor și pot, dar nu au voie. Compania este condusă rigid de un /o tip(ă) din primele două categorii. 

Metode să schimbi sunt câteva: Rapid Results, Inovare, Design Thinking.

Una din cele mai grave erori de management este să confunzi deciziile strategice cu deciziile operative. Operativul se referă la profit și cash. Strategicul se referă la potențial și la crearea lui.  De multe ori, managerii prinși în lupta operativă uită / neglijează strategicul, ceea ce extrem de grav. Neglijatul strategic își cere acum drepturile.  Deci, pentru afaceri cu valoare adăugată mare, este extrem de importantă strategia.

Vă doresc succes în business!

Articole recomandate

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: