Publicat pe Un comentariu

Analiza veniturilor din BVC

analiza veniturilor

Nu este necesar să scriu de ce trebuie analiza veniturilor din BVC. Este clar, trebuie să acopere cheltuielile analizate în articolul anterior.

Veniturile au două părți de analiză:

  1. Venitul pe bucată (ceea ce înseamnă prețul pe bucată; prețul cu care se va vinde la client). Acest preț trebuie să fie cel puțin mai mare decât costul variabil pe bucată (vezi articolul anterior). Diferența dintre preț și costul variabil trebuie să acopere celelalte costuri, costurile fixe (vezi articolul anterior).
  2. Venitul total, adică cifra de afaceri. Acest venit total înseamnă suma tuturor prețurilor, adică toate produsele din toate sortimentele. Cifra de afaceri trebuie să fie comparată cu costurile totale. Comparația trebuie făcută pe total, dar și pe măsură ce se vând produsele (o să explic mai jos).

Ăsta este un grafic care începe să arate complicat. Oricum, e mai complicat decât primul.

Diferența dintre preț și costurile variabile este foarte importantă pentru că arată câți bani aduce fiecare bucată de produs care se vinde (dacă nu se vinde, prețul este 0). De asemenea, arată câte bucăți din produsul ăla trebuie eu să produc și să vând ca să fiu, cel puțin, pe 0.

În partea stângă a graficului, n-am destule bucăți produse și vândute, deci sunt pe 0. La un anumit număr de produse, ajung la break evenpoint. Numărul de bucăți acoperă costurile în totalitate. Apoi, cu fiecare bucată produse și vândută în plus, încep să câștig bani.  

De aceea, analiza veniturilor este utilă, pentru că-mi permite să calculez câte produse sunt necesare pentru a fi pe 0 sau pentru a fi pe profit.

Succes în business!

Please follow and like us:
error15

Un comentariu la „Analiza veniturilor din BVC

  1. […] După analiza cheltuielilor din BVC, trecem la venituri. […]

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.