Publicat pe Lasă un comentariu

Capitalul românesc și infrastructura de transport

infrastructura de transport

Prin toamna anului trecut am fost vorbitor la conferința “Promovarea capitalului și a business-ului autohton”. Unul dintre colegii vorbitori, dl. Mihai Dărăban, președintele Camerei de Comerț și Industrie, insista permanent asupra unui proiect de țară care să se ocupe de realizarea infrastructurii. Nu se poate face promovare a business-ului românesc, spunea dânsul, dacă nu putem mișca mărfurile și oamenii ușor prin țară. Infrastructura de transport, spunea dânsul, este esențială pentru economia românească.

Bănuiesc că toți simțim angoasa transportului prin România. Infrastructura de transport este nasoală rău. Și când vine vorba de transportat cu mașina sau, mai rău, cu trenul. Una din cele mai faine invenții ale secolului XIX, trenul, care în alte țări asigură transportul pentru mii de persoane sau tone de marfă, la noi este lăsat în delăsare. Recent, Ministerul Transporturilor, s-a gândit să facă o strategie pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Trebuie investiți aproape 13 miliarde de euro . Documentul are 251 de pagini și e atât de fain făcut, încât implementarea strategiei nici nu mai e necesară (nu fac mișto de document). Suplimentar, la capitolul 5.1.2., găsiți o analiză scurtă (dar dramatică) a rețelei rutiere.

Acum, să nu ne lăsăm amăgiți de acest document. Prin 2011, Ministerul Transporturilor a mai făcut un document de strategie de dezvoltare a transportului intermodal (!) . Citiți documentul, nu e așa lung, are doar 49 de pagini. Comparați-l cu realitatea de pe teren, eventual, atunci când călătoriți cu mașina (sau cu trenul).

Sigur, banii pentru infrastructură au fost alocați teoriei wageledgrowth (adică salariilor bugetarilor).

Please follow and like us:
error15

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.